OBSERVATORI INTEL·LIGENT

La segona fase del projecte BI&Consumidor crearà una plataforma per millorar l’experiència del consum de vi

Carles Gala,

La segona fase del projecte BI&CONSUMIDOR d’INNOVI està emmarcat en l'ús del Big Data, apostant per donar valor i utilitat a la informació de la indústria del vi. El projecte respon a un clar objectiu, posar al consumidor en el centre mitjançant coneixement i generant experiències que  milloren el vincle Celler-Consumidor.

Aquest projecte que lidera INNOVI, vol donar valor a les dades que s'extreuen del consumidor del vi, plantejant una millora del coneixement del mercat i la relació amb el consumidor, i transformar així la venda de vi en experiències interactives. Ho fa desenvolupant, amb l’experiència adquirida durant la primera fase de les empreses Winelo i Upwine, una plataforma Business Intelligence perquè els cellers i les botigues especialitzades tinguin accés directe a tota la informació sobre el client a través d'una única plataforma, permetent crear un vincle més gran amb el consumidor mentre aquest gaudeix de l'experiència a través del concepte de customer Experience amb “El sommelier a casa”.

BI&CONSUMIDOR, finançat pel Ministerio de Indústria, Comercio y Turismo, és un nou projecte de INNOVI que torna a col·laborar amb les start-ups Upwine Smart Tastin i Winelo, per a aplicar la seva tecnologia al servei del projecte, amb un treball conjunt amb Clúster Digital, Sumarroca i Vallformosa.

En la primera fase del projecte, BI&CONSUMIDOR ha realitzat una radiografia implementant les dues tecnologies SaaS (Software as a Service) de Winelo i Upwine.

D’una banda, el projecte permetrà als cellers desenvolupar una única plataforma que agregui dades de les característiques del vi i preferències i gustos generats durant experiències interactives. Eines que donen valor a futures campanyes de màrqueting. Les botigues especialitzades són els principals aliats, ja que aquesta segona fase planteja un disseny innovador amb interfícies gràfiques que s’adapten a tots els dispositius i que, per tant, aportaran per aquest tipus de botigues, un valor diferencial a la venda tradicional del vi.

D’altra banda, eI el consumidor final, gaudirà de la plataforma, a través d'un codi QR situat a l'ampolla, accedint a una experiència interactiva mentre degusta el vi amb explicacions gravades pel sommelier del celler o accedint a interessants premis o descomptes.

Comentaris


Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte

Este proyecto ha recibido el apoyo del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, dentro del marco del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia, en la convocatoria 2021b de ayudas a Agrupaciones Empresariales Innovadoras con el objeto de mejorar la competitividad de las pequeñas y medianas empresas.

i+Porc | Proyecto facePIG

Modificar cookies